piątek, 13 stycznia 2017

❤ Tarta z masłem orzechowym inspirowana czekoladkami Reese's ❤


Nie ukrywam, że jestem miłośniczką tart. Na blogu prezentowałam Wam już pyszną tartę z bezą i owocami. Teraz przyszła pora na coś extra! Moi hości w Portugalii byli zachwyceni tym ciastem i sami porównali je do pysznych czekoladek Reese's. Przyznaję, że czekoladowy spód i krem z masłem orzechowym to cudowne połączenie. Jedyny minus tego ciasta to dużo czekania, a jak tu czekać kiedy zdajesz sobie sprawę, że w lodówce masz coś tak pysznego? 😀 
Zapraszam serdecznie do wypróbowania i polecam! 💓




Składniki: 

Spód:
1 szklanka mąki pszennej 
4 łyżki kakao 
60 g cukru pudru 
100 g zimnego masła
1 jajko
szczypta soli

Masa orzechowa: 
350 g solone masła orzechowego (zazwyczaj cały słoik) 
150 g masła 
1 szklanka cukru pudru 
250 ml śmietanki kremówki 

Czekoladowy ganache:
150 ml śmietanki kremówki 
200 g ciemnej czekolady (jeśli nie jesteście fanami gorzkiej czekolady lub deser ma być głównie dla dzieci to polecam zrobić polewę z połowy składników - wtedy warstwa czekoladowa będzie cieńsza i mniej wyczuwalna, lub zastąpić 100 g ciemnej czekolady czekoladą mleczną) 
2 łyżki mocnej kawy (30 ml)


Przepis:

Spód
Kakao i mąkę przesiać, dodać masło, posiekać aż ciasto przypominać będzie kruszonkę. Dodać jajko, szczyptę soli oraz cukier puder i szybko zagnieść (lub wyrobić mikserem). Z ciasta uformować kulę, zawinąć folią i wstawić na pół godziny do lodówki. 
Formę (u mnie o średnicy 27 cm) wysmarować masłem i oprószyć mąką. Ciasto rozwałkować i wyłożyć nim formę. Wstawić na kolejne pół godziny do lodówki. 
Piekarnik nagrzać do 220 stopni. Tuż przed włożeniem ciasta obniżyć temperaturę do 200. Ciasto nakłuć widelcem, nałożyć na nie papier do pieczenia i obciążyć ceramicznymi kulkami lub czymś w miarę ciężkim (u mnie była to soczewica). Podpiec ciasto przez 15 minut, po czym zdjąć papier z obciążeniem i piec dalej około 8-10 minut. Wyjąć i wystudzić. 

Masa orzechowa
Masło utrzeć z cukrem pudrem. Kiedy masa zrobi się puszysta i gładka dodawać stopniowo masło orzechowe (po łyżce) ciągle ubijając. Na koniec dodajemy śmietankę i ubijamy około 2 minut. Masa powinna być puszysta i bez grudek. Wyłożyć na wystudzony kruchy spód i włożyć na około godzinę do lodówki. 

Czekoladowy ganache
Zaparzoną kawę zagotować ze śmietanką. Odstawić z ognia i dodać połamaną czekoladę. Poczekać około 2 minut. Po tym czasie energicznie mieszać do rozpuszczenia czekolady i połączenia się składników. Wystudzić uważając żeby masa nie stężała. Wylać na orzechową masę. Wstawić ponownie do lodówki. Odczekać co najmniej 2 godziny (polecam potrzymać w lodówce całą noc). 

Smacznego!







 

1 komentarz:

  1. Wygląda rewelacyjnie!
    Za wszelką cene próbuje wyobrazić sobie smak tego cuda i nie udaje mi się...
    Nie jestem mocny w słodkich ciastach ale spróbuje w najbliższym czasie dokonać tego dzieła.
    Dziękuję ślicznie i pozdrawiam serdecznie ;)

    OdpowiedzUsuń