wtorek, 29 grudnia 2015

Księżniczkowy tort danonkowo-czekoladowy




 Długo zabierałam się za zrobienie pierwszego posta. Zastanawiałam się jakie ciacho będzie najlepszym wyborem 'na pierwszy ogień'. Postawiłam na uroczy torcik z przepysznym kremem z białej czekolady i krem truskawkowym (według mnie smakiem przypominającym danonki). Wygląda i smakuje wspaniale, a w wykonaniu jest naprawdę prosty. W dodatku nie potrzeba do niego barwników, ponieważ truskawki dają mu subtelny i uroczy różowy kolor. Jeśli chodzi o biszkopt zawsze korzystam z przepisu Moje Wypieki. Według mnie jest niezawodny. Do dzieła!




Składniki:

Na krem z białej czekolady:
200 g białej czekolady
250 ml śmietanki kremówki 30 lub 36%

Na danonkowy krem truskawkowy:
250 ml śmietanki kremówki
200 g serka mascarpone
5 łyżek zmiksowanych truskawek
ok. 3 łyżki cukru pudru
1,5 opakowania śmietan-fixa

Nasączenie biszkoptu:
3/4 szklanki wody
1 łyżeczka cukru
sok z połowy cytryny
2 łyżki wódki lub 1 łyżka spirytusy

Do dekoracji: 
cukierki truskawkowe lub z białą czekoladą, żelki, czekoladki - możesz użyć czego tylko chcesz, dzięki temu tort będzie jedyny w swoim rodzaju, użyj wyobraźni :)

Przypis na mój ulubiony biszkopt znalazłam tutaj i serdecznie go polecam:
biszkopt

Przepis:

Biszkopt przekroić na 3 blaty. Składniki do nasączenia tortu połączyć i dokładnie nasączyć biszkopt.

Krem truskawkowy:
Śmietankę chwilę miksować, następnie powoli dodawać przesiany cukier puder (łyżeczka po łyżeczce) oraz śmietan-fixy (dzięki nim masa nie będzie się rozpływać, a kremem łatwiej będzie też dekorować). Masa powinna ubić się bardzo szybko. Dodać do niej mascarpone. Na sam koniec dodać zmiksowane na gładką masę truskawki. Jeśli według Ciebie masa będzie za mało słodka dodaj jeszcze cukru pudru. Pamiętaj jednak, że masa z białą czekoladą będzie o wiele słodsza.

Krem z białej czekolady:
Śmietankę podgrzać w garnuszku prawie do wrzenia. Zdjąć z ognia i dodać połamaną na kawałki czekoladę. Po dwóch minutach wymieszać, aby czekolada dobrze się rozpuściła. Po wystudzeniu wsadzić do lodówki na minimum 12 godzin. Po schłodzeniu ubić masę na zwarty krem.

Przełożyć biszkopt masą z białej czekolady i kremem truskawkowym. Kremem truskawkowym obłożyć całe ciasto. Przyozdobić według uznania.

Uwagi: 
- To ważne żeby nie ubijać kremów zbyt długo, żeby nie doprowadzić do zważenia.
- Ze względu na porę roku użyłam truskawek mrożonych. Możecie oczywiście użyć zwykłych truskawek. Możecie dać ich więcej jeśli chcecie aby krem był bardziej truskawkowy. Pamiętajcie jedynie żeby krem nie zrobił się za bardzo wodnisty.






4 komentarze: